HTML

Sütök-főzök

Kezdő háziasszonykodás a konyhában

Friss topikok

Linkblog

2008.05.18. 17:00 Hagyma

Tonhalas-paradicsomos penne

Szuperfinom tésztaebéd lett belőle, pedig csak kósza ötlet volt, hogy ezeket a hozzávalókat hogyan lehet összeházasítani. Na meg ezeket a hozzávalókat találtam itthon :)

Pont annyi idő alatt készül el a szósz, mint amíg a tészta megfő. Nem az a "tocsogós" fajta tészta lesz belőle (kicsit tartottam is tőle, hogy elég lett-e a szósz), de pont így lesz finom.

Érdemes az előkészületeket a főzés előtt megcsinálni, hogy utána csak dobálni kelljen a hozzávalókat az edénybe.

Hozzávalók:
1 nagy fej hagyma
3 gerezd fokhagyma
4-5 közepes méretű fej paradicsom
2 doboz tonhalkonzerv (nekem az olcsóbb, reszelékesből van mindig itthon) só, bors, bazsalikom, oregánó
50 dkg penne tészta (vagy bármilyen más)

Előkészületek:
A hagymát apróra vágtam, a fokhagymát áttörtem, a konzerveket lecsöpögtettem. A paradicsom héját életemben először lehúztam (máskor konzerv paradicsomot használtam), aminek az a trükkje, hogy a tetején X alakú bemetszést kell csinálni késsel, majd forrásban lévő vízbe dobni 1 percre, utána pedig hideg vízbe újabb 1 percre. A paradicsomok maguktól kezdenek el vetkőzni, hihetetlen, de tényleg. Nagyon gyorsan és könnyen lejön a héjuk. A 4 szem paradicsomot vetkőztetés után felkockáztam apróra.

Főzőcske:
Feltettem forrni egy nagy fazék vizet, mert egy nagy zacskó tésztát főztem ehhez a mennyiséghez. Durum pennét vettem. Forráskor megsóztam, bele a tésztát, és az újraforrásnál lekapcsoltam alatta a lapot, és lefedtem a tetejét.

Az apróra vágott hagymát olajon megdinszteltem, majd hozzáadtam a fokhagymát és a paradicsomkockákat. Kevergettem így egy kicsit, majd hozzáadtam a két tonhalkonzervet, és megfűszereztem bőségesen. Kész! Leszűrtem a tésztát, és hozzáforgattam a szószhoz. Az asztalnál reszeltünk rá trappistát, de anélkül is finom.

Szólj hozzá!


A bejegyzés trackback címe:

https://sutokfozok.blog.hu/api/trackback/id/tr76475532

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása