HTML

Sütök-főzök

Kezdő háziasszonykodás a konyhában

Friss topikok

Linkblog

2007.11.10. 15:49 Hagyma

Palacsinta egy tojásból

Sajna csak egy tojás volt itthon, de úgy gondoltam, csak nem lesz belőle nagy baj. A mérete M-es volt, talán két mini tojásnak megfelel :)

Polcz Alaine szakácskönyvéhez nyúltam megint, szeretem nagyon a stílusát.

Egy fél deci tejben elkevertem habverővel a tojást, tettem bele egy csipet sót, fél deci étolajat és apránként 20 dkg lisztet. Mivel ez kb. 12 deka után keverhetetlen massza lett, öntöttem hozzá még tejet. Amikor csomómentem lett a keverék, szódavíz híján szénsavas ásványvizet kezdtem hozzá tölteni, kb. 2-3 deci ment bele összesen. Azt figyeltem, hogy jó-e már az állaga, nem méricskéltem. Tudtam, hogy a tejfölnél hígabb, de folyadéknál sűrűbb tésztát kell kapnom.

Ez pihent egy félórát-órát, aztán kevertem rajta még kettőt, és egy teflon serpenyőt kikentem vékonyan étolajjal. Amikor már elég forró volt, tettem bele fél merőkanál tésztát, és megvártam, amíg megfehéredik és elválik az edény falától, és megfordítottam. Pár másodperc elég a másik oldalnak, és már mehet is egy tányérra. Már az első darab is jól sikerült, nem lett se túl vastag, se szakadós :) Több olaj nem kell a serpenyőbe.

Ebből a mennyiségből 11 lekváros palacsinta lett, és nem ártott meg neki a kevesebb tojás.

Szólj hozzá!


A bejegyzés trackback címe:

https://sutokfozok.blog.hu/api/trackback/id/tr36224503

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása