HTML

Sütök-főzök

Kezdő háziasszonykodás a konyhában

Friss topikok

Linkblog

2008.03.30. 19:45 Hagyma

Fasírt muffintepsiben

Az Index Konyha-Trükkök fórumában olvastam a tippet, hogy a fasírt muffintepsiben is elkészíthető. Izgalmasan hangzott, kipróbáltam. További előnyök, hogy nem lesz olajszagú a lakás, nem kell mellette állni és forgatni, sőt, még a darált húsban lévő zsír is kisül belőle.

A fasírtreceptem így néz ki:

- 50 dkg darált (sertés)hús
- 1 tojás
- 1 zsemle (vagy 2 szelet kenyér, de nekem most 3 szelet toastkenyérből készült)
- 1 nagy fej hagyma
- fűszerek: só, bors, pirospaprika

A zsemlét/kenyeret pár percre vízbe vagy tejbe áztatom, majd jól kinyomkodom. Ráütök egy tojást, és villával összekeverem. A hagymát apró kockákra vágva hozzáadom, jöhet a hús és a fűszerek. Először villával, aztán kézzel átgyúrom.

Ez a mennyiség kellemesen kitöltötte a 12 lyukú fém muffintepsimet. Vizes kézzel gombócokat formáztam (nekem jobban tetszik így, mint lapítva), és zsemlemorzsa nélkül, olajozás nélkül, pucéran a muffintepsi lyukaiba tettem a golyókat. A sütőt 180 fokra előmelegítettem, és 45-50 percig sültek a fasírtok. Nem formátlanodtak el, a külsejük jó ropogós lett, a belsejük is jól átsült. Ami picit leragadt, azt kikanalaztam a végén. És jó sok zsír maradt a lyukak alján, érdekes volt látni. Nagyon finom, mostantól csak így fogom csinálni.

Szólj hozzá!


A bejegyzés trackback címe:

https://sutokfozok.blog.hu/api/trackback/id/tr22403570

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása