HTML

Sütök-főzök

Kezdő háziasszonykodás a konyhában

Friss topikok

Linkblog

2008.01.20. 17:12 Hagyma

Borsóleves vajgaluskával és rakott csirkemell krumplival és hagymával

Borsóleves


Fél órás meló, persze azt hozzá kell tennem, hogy mirelit zacskós borsót vettem hozzá. Ráadásul a Lidlben találtam olyat, amiben répa is van, így még gazdagabb a leves.

Hozzávalók:
- fél kg mirelit borsó (lehet répa + borsó is)
- kevés étolaj
- vegeta, só
- 1 dl tej (csak annak, aki szereti így)
- a levesbetéthez: egy tojás, 3 dkg vaj vagy margarin, kevés liszt


Kb. két evőkanál olajon megpároltam a borsót és a kis kockákra vágott répát (pár percig), aztán egy evőkanál lisztet szitáltam hozzá, és gyorsan megkevertem. Felöntöttem egy pohár vízzel, és kevergettem, hogy a liszt csomómentes legyen. Aztán adtam hozzá kb. másfél liter vizet és vegetát (nem tudom mennyit, kóstolgattam). Amikor felforrt, csendesre vettem a lapot, és elkészítettem a levesbetétet: vajgaluskát.

Ehhez egy tojást és 3 dkg puha vajat (vagy Rámát) kell jól elkeverni, és annyi lisztet hozzáadni apránként, hogy viszonylag kemény tésztát kapjunk. Amikor a leves már majdnem kész, bele kell szaggatni. Most kanállal csináltam, de az én ízlésemnek túl nagy lett így egy-egy darab, ezért legközelebb nokedliszaggatóval fogom a levesbe tenni.

Végül egy deci tejet öntöttem a levesbe, ettől nem húslevesszínű lett, hanem sárgás-opálos. És finom volt nagyon.


Majorannás rakott hús


Hozzávalók:
- fél kg csirkemell
- három nagy fej hagyma
- egy kg krumpli (én piros héjút vettem)
- kevés étolaj
- majoranna, só, bors
- egy nagy (0,5 l) tejföl
- egy ek. mustár és majonéz
- 15 dkg sajt

Egy igazán nagy tepsinyi adag lesz belőle, kb. hat főnek elég. Elkezdtem egy kisebb tepsibe rakni, de csak a krumplival megtelt a fele, így átpakoltam az egészet egy másikba.

Az előkészületek: a krumplit és a hagymát megpucoljuk és felkarikázzuk. A hagymát picit besózzuk. A csirkemellet vékonyan felcsíkozzuk, és megszórjuk bőségesen majorannál, borssal és sóval. Állni hagyjuk kb. 15 percig.

Pici olajat kentem a tepsibe, és a meghámozott, karikákra vágott nyers krumplit mind kiraktam az aljára. Igyekeztem jó szorosan. Kb. másfél "sor" fért ki az edényben. Aztán rátettem a csirkemellcsíkokat is, szintén figyelve, hogy mindenhova ugyanannyi jusson. Végül a hagymákat is eloszlattam a tetején.

A tejfölt egy tálkában összekevertem egy-egy evőkanál mustárral és majonézzel, és a már használt fűszerekből is tettem hozzá. Leöntöttem vele a rakott húst, és ráreszeltem a 15 dkg sajtot a tetejére.

Előmelegített sütőben fedő (nálam jobb híján alufólia) alatt 220 fokon sütöttem egy jó fél órát, vagy inkább 40 percet, aztán fedő nélkül (lejjebb véve a hőt) még egyszer ennyit. Amikor a sajt már szépen megpirult a tetején, akkor jó. Nagyon-nagyon finom a majorannás íz miatt, és még szépen is mutat a tányéron :)

Szólj hozzá!


A bejegyzés trackback címe:

https://sutokfozok.blog.hu/api/trackback/id/tr7304643

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása