HTML

Sütök-főzök

Kezdő háziasszonykodás a konyhában

Friss topikok

Linkblog

2008.04.19. 13:34 Hagyma

Joghurttorta

Régóta izgatta a fantáziámat, mert pont az ilyen édességeket szeretem: kevés tészta, sok "krém" és gyümölcs, és nem geil. Izgultam, hogy egyben marad-e, amikor a formából kiveszem, mert első próbálkozásom volt a zselatinnal, de szerencsére szép lett és finom. Sok receptet elolvastam hozzá a neten, instrukciókkal együtt. Volt, ahol sokalltam a cukrot, máshol a tejszínt vagy a gyümölcsöt, és olyat szerettem volna, aminek morzsalékosra tört piskóta az alapja - úgyhogy ez a saját változatom.

Hozzávalók:
- 1 nagy doboz (500 g) natúr joghurt
- 3 dl tejszín (szerintem lehet 4 is, mert a boltban 200 g-ost lehet kapni)
- 1 csomag zselatin (port vettem, nem lapot, a márkája Horváth Rozi)
- 15-20 dkg babapiskóta (ez egy zacskó/doboz)
- 12-15 dkg vaj
- gyümölcs (nálam egy nagy doboz konzerv barack volt, de jó lenne frissen az eper, málna, kivi, narancs is)
- 10 dkg kristálycukor (ettől nem lesz geil, de mégis édes lesz - pont ahogy szeretem)
- 1 csomag vaníliáscukor
- 1 dl víz

Jól meg kell válogatni a műveletek sorrendjét, mert fontos, hogy a tejszín kemény legyen, a joghurt langyos, a zselatinnal pedig gyorsan kell dolgozni, mert különben megköt. (A Horváth Rozi féle zselatin hátulján az szerepel, hogy forró vízben kell feloldani, ezért így is csináltam, de van olyan zselatin is, amit hidegen is a ételhez lehet keverni.)

Először is fogtam a kapcsos tortaformámat, ami (lemértem) 26 cm átmérőjű. Nem béleltem ki folpackkal, de gondolkodtam rajta, csak nem szerettem volna, hogy a torta külsejének gyűrött folpack formája legyen.

A babapiskótákat zacskóba tettem, bekötöttem a zacskó száját, majd később még egy zacskóba tettem az egészet, hogy ne morzsázzak össze mindent. Sodrófával morzsalékosra törtem az egészet. Mikróban megolvasztottam a vajat, és egy műanyag tálban összekevertem a vajat a piskótával. A nagyobb darabokat kézzel még kisebbre törtem. Nem kell megijedni, hogy nem áll össze egyáltalán a cucc, így jó! A babapiskótán csak bevonatot képez a vaj látszólag. Mehet a tortaforma aljába. Ököllel jól lenyomkodtam, hogy mindenhova egyenletesen jusson belőle. A joghurtot egy lábasban langyosra melegítettem a kétféle cukorral, majd lekapcsoltam alatta a lapot, de nem húztam le róla. Mikróban egy kistálban felforraltam az 1 dl vizet, és a zacskónyi zselatinport gyorsan elkevertem benne. Nagyon-nagyon gyorsan elkezd kocsonyásodni, úgyhogy igyekezni kell vele. Kanál helyett jobb habverővel keverni. Amikor már homogén a vizes zselatin (kb. fél perc után), mehet a langyos joghurtba, és jól elkeverem. (Ha hidegre önteném a forró zselatint, félek, hogy nem keveredne ilyen jól el, hanem különválna tőle. De így szuper.)

A konzerv barack felét felvágtam apró kockákra, és beleöntöttem a zselatinos-joghurtos keverékbe, majd ezt is elkevertem. Most jön a hideg tejszín ideje, amit legalább 5 percig vertem a kis gépemmel, hogy félkemény legyen (jobb lett volna előtte jól lehűteni, úgy gyorsabb lett volna...) Beleforgattam a tejszínt a joghurtos gyümölcsbe, és ráöntöttem az egészet a vajas babapiskótára. Elég folyós állaga van ilyenkor még az egésznek.

Végül a barack másik felét cikkekre vágtam, és szépen elrendeztem a torta tetején. Óvatosan kell rátenni a gyümölcsdarabokat, hogy ne süllyedjenek el. Majd mehet a hűtőbe, szerintem kb. fél napra (nálam este készült, és másnap ebéd után vágtuk meg). Volt izgalom, hogy a formából sikerül-e egészben kivarázsolni, de szerencsére jó volt a saját recept :)) Nagyon mutatós, finom, és szerintem nem is kimondottan bűnözős édesség, mert kevés cukrot tettem bele, a joghurt/tejszín pedig natúr volt. Kellemes, hűvös édesség, amit friss gyümölcsből és konzervből is gyorsan el lehet készíteni. Szerintem vendégeknek is tökéletes.

Szólj hozzá!


A bejegyzés trackback címe:

https://sutokfozok.blog.hu/api/trackback/id/tr11432652

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása