HTML

Sütök-főzök

Kezdő háziasszonykodás a konyhában

Friss topikok

Linkblog

2007.12.31. 16:28 Hagyma

Kétszínű (márványos) kuglóf

Úgy vettem a Vasedényben egy akciós kuglófformát, hogy receptet még nem tudtam hozzá, és Anyut sem tudtam megkérdezni, mert otthon nem ettünk kuglófot soha. Mégis megkívántam, úgyhogy keresgéltem a neten. És mivel egyből jól sikerült, ha vendégeket várunk vagy ajándékba sütit viszek, sokszor ezt készítem.

Hozzávalók:
- 4 tojás
- 20 dkg finomliszt
- 15 dkg kristálycukor (az eredeti recept szerint 20 dkg, de én mindig kevesebbet teszek bele, így is elég édes lesz)
- 10 dkg mazsola (egy kis zacskó)
- 1 dl étolaj
- 1 dl forró víz
- egy sütőpor
- két evőkanál kakaópor

A tojásokat két műanyag edénybe szétválasztom. A fele cukrot és egy csipet sót a fehérjéhez adok, a cukor másik felét a sárgájához. Először robotgéppel a fehérjéket verem kemény habbá, így nem kell elmosogatnom a karokat (a fehérje nagyon kényes, nem kerülhet bele semmi sárgája, mert akkor nem lehet felverni), majd félreteszem. A sárgáját is felverem a cukorral, addig, amíg ki nem fehéredik - ez pár perc.

A lisztet a sütőporral egy keverőtálban jól elvegyítem. Ez fontos, mert ha nem keveredik el jól, "puklis" lesz a kész süti, nem jön fel mindenhol ugyanakkorára.

A mazsolákra forró (lobogó) vizet öntök, és kb. 10 percig rajta is hagyom. Így nagyon puhák és gömbölyűek lesznek, mire felhasználom őket.

A cukros tojássárgákhoz apránként hozzáadom a sütőporos lisztet (na jó, én két részletben szoktam), a vizet (ezt az első 10 dekéhoz) és az étolajat (a másodikhoz). A végén beleforgatom a tojásfehérje-habot és a mazsolát is.

A kuglófformát kézzel jól kivajazom (inkább margarinozom), és megszórom liszttel. Addig ütögetem a formát, amíg mindenhol belepi a liszt vékonyan. Beleöntöm a tészta kétharmadát. A maradék 1/3-ba két evőkanál kakaóport keverek, hogy jó sötét színe legyen, és ezt is a tészta tetejére csurgatom óvatosan (körbe, hogy mindehova jusson). Ha ez is megvan, egy kanál nyelét jól a formába mártva körkörös mozdulatokat teszek, hogy a barna rész szépen márványosan elvegyüljök a sárgával. Kicsit a pulthoz ütögetem a formát.

A sütőt előmelegítem 200 fokra, de amikor a kuglófot beteszem, lejjebb kapcsolom 180 fokra. Kb. 45 percig sütöm, és egy hústűvel ellenőrzöm, jó-e már (ha nem ragad a tűre semmi, akkor jó). De érezni lehet a lakást betöltő sütiillatból is, és látható is, amikor jó, mert szépen megnő és kigömbölyödik.

Amikor kiveszem a sütőből, vagy 15 percig hagyom még a formában kihűlni. Így jó puha lesz. Amikor már kézzel is meg tudom fogni, óvatosan egy tányérra borítom a formát fejjel lefelé, és megütögetem a tetejét. A kuglóf szépen kicsúszik belőle. Lehet szeletelni! Ha marad, másnap és harmadnap is nagyon finom puha a tésztája.

A mai adagba több mazsolát tettem (kb. 15 dkg-ot), mert vendégségbe visszük, és a víz helyett 1 dl fehérbort tettem bele (ezt persze nem forrón).

Szólj hozzá!


A bejegyzés trackback címe:

https://sutokfozok.blog.hu/api/trackback/id/tr38280310

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása