HTML

Sütök-főzök

Kezdő háziasszonykodás a konyhában

Friss topikok

Linkblog

2007.12.10. 23:36 Hagyma

Somlói galuska babapiskótából

Múltkor az ember kérésére nekiveselkedtem a somlóinak. Mivel még soha nem csináltam, és este volt (hétköznap, munka után), nem álltam neki piskótatésztát venni, hanem babapiskótát használtam. Ha a tiramisuhoz jó, ehhez is jó lesz.

Hozzávalók:
- babapiskóta
- vanília és csokipuding (por és fél-fél liter tej)
- étcsoki
- dió
- mazsola
- rumaroma

Kb. 10 darab babapiskótát használtam összesen. Főztem egy vaníliapudingot, amikor kicsit kihűlt, tettem bele 2-3 evőkanál kristálycukrot. Mikróban egy kis tejjel felolvasztottam egy tábla összetört étcsokit (próbálkoztam okos módon tej nélkül is, de majdnem füstölt a csoki, és nem akart olvadni...). Ezek után csak össze kellett állítani.

Egy kerek jénai tál alját beborítottam a a fele (kb. 3-4 darabra tört) babapiskótával. Meglocsoltam kicsit az olvasztott csokival, és szórtam rá bőven mazsolát és vágott diót. Rákanalaztam a puding felét, aztán megint jött a babapiskóta összetörve. Ezen a ponton ráeszméltem, hogy a rumaromát nem tettem bele semmibe, ezért gyorsan elkevertem a maradék pudinggal. A vaníliát kicsit megszínezte, de sebaj, legközelebb okosabb leszek. Újra csoki, mazsola, dió következett, és a maradék puding. Ennek a tetejére még mutatóba egy kis csoki, hogy szép legyen, és némi maradék mazsola és dió mutatóba. Mehet a hűtőbe pihenni egy éjszakát, mert a babapiskótának idő kell, hogy megpuhuljon a puding alatt.

Másnap fogyasztható, és ugyanolyan finom, mint az eredeti :) Sőt, még mutatós is az üvegtálban.

Amit legközelebb máshogy csinálok: főzök egy csokipudingot is, mert most lustaság miatt azt elhagytam, és kevesebb étcsokit olvasztok. (Ember reklamált, hogy édesebb ízt szeretett volna a keserű csokiíz helyett.) Azért az étcsokit meghagyom, de több lesz a krém, és talán még egy réteg babapiskóta is kerül bele.

u.i.: És van még ennek a babapiskótás rétegzett sütinek ezer változata, pl. lehet bármilyen gyümölccsel (málna, meggy, őszibarack, akár konzerv is) csinálni a csokipuding és a dió elhagyásával - ahogy csak tetszik. A vanília helyett lehet tejföl porcukorral stb. A fix pont a babapiskóta, a jénai tál és valamilyen krém :)

Szólj hozzá!


A bejegyzés trackback címe:

https://sutokfozok.blog.hu/api/trackback/id/tr8259867

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása