HTML

Sütök-főzök

Kezdő háziasszonykodás a konyhában

Friss topikok

Linkblog

2007.11.04. 13:52 Hagyma

Hosszú hétvége - gombaleves, tepsiben sült sajtos csirkemell és krumplipüré

Hétvégén vizsgáztam háziasszonykodásból. Anyuékat vártuk ebédre, csináltam levest és főételt is.

A leves gombaleves volt. Vettem fél kiló friss csiperkegombát, és vagy 30-40 percig pucoltam. Elég körülményesen és lassan. Kitörtem a tönkjét a kalapja alól, késsel megpucoltam (mint az újkrumplit), a két végét levágtam és kidobtam, a maradékot felkarikáztam. A kalapjáról lehúztam a "bőrét" (hú de szakszerű vagyok) késsel és kézzel, és ezt is karikákra vágtam. Egy mély fazékban forrósítottam egy kis étolajat, bele a gomba, kavartam 5 percig, amíg jó illata lett, aztán felöntöttem kb. 2 liter vízzel, és tettem bele két erőleveskockát. A fűszerezés elég egyszerű volt: só, bors és majoranna, mert kakukkfüvet nem találtam, pedig arról tudom, hogy jó a gombához. Amikor forrt, takarékra kapcsoltam, és kb. fél órát főztem. Ezután behabartam: egy kis doboz tejfölben elkevertem egy evőkanál lisztet, aztán hozzáöntöttem pár evőkanál forró levest, és szűrőn át belezuttyintottam a levesembe. Mégsem lett csomómentes - Anyu szerint azért, mert nem szabadott volna forró levest tennem a habarásba, hanem hideg vizet inkább, akkor nem lettek volna kis csomók a végeredményben. Ízre finom volt, de a habarás miatt nem voltam elégedett...
Legközelebb teszek bele csipetkét is, ezt Anyutól megkérdeztem, hogy kell. Azt hiszem, ő tojást mondott, nem vizet, de mivel nem vagyok biztos benne, megnéztem a Polcz Alaine-ben is. Ő azt írja, hogy főzőlisztet (ez gondolom finomliszt) és vizet kell keményre gyúrni, és ezt szaggatni a levesbe.

A főételemet Mirzától vettem, a Morzsálóból. Kb. 3/4 kiló csirkemellfilét felvágattam a férjemmel rántotthús méretű darabokra (kb. 6 elég vastag és 2 vékonyka szelet lett belőle), és ezeket bepaníroztam az alábbi sorrendben: először lisztbe, aztán tojásba (2 db), és reszelt trappistasajtba. Ez utóbbi volt vagy 25 dkg, de a végére alig maradt. Olajban sütés helyett (azt utálom) zsírpapírral kibélelt tepsibe raktam a hússzeleteket, elég szorosan, egymásra is, hogy elférjen az elég kicsi, magas peremű tepsimbe. A tetejére tettem pár szelet bacont, és betoltam az előmelegített sütőbe, majd 210 fokon 3/4 óráig sütöttem. Az idő felénél elég kétségbe ejtően nézett ki, konkrétan a csirke körül nagy fortyogó folyadéktenger volt (gondolom, az olvadt sajt, a szalonna zsírja, a csirke leve volt), de nem csináltam semmit, és a végére semmi folyékony cucc nem maradt, jól megsült minden. Szép lett, csak a férjem szentségelt a sütőpapír miatt, mert amikor szeletelte a húst, ráragadt mindenhova a papír. Legközelebb alufóliát teszek alá. Máskor is csinálok ilyet, mert nagyon finom lett. A szalonna elég ropogósra pirult, Anyuék meg sem ették.

Köretnek krumplipürét csináltam: egy kiló kockára vágott "főzni való" krumplit megfőztem (ez volt a zacskójára írva), leöntöttem a vizet róla, és margarinnal (vajam nincs soha) és kb. másfél doboz tejföllel még forrón elkevertem. Egy doboz tejfölt szántam bele, de nem lett elég lágy az állaga, úgyhogy tettem bele még, na és sót is. Áttettem egy szép tálba, és megszórtam száraz petrezselyemmel a tetejét. Ez jól sikerült :)

Mindjárt folytatom az Anyutól tanult ételekkel.

Szólj hozzá!


A bejegyzés trackback címe:

https://sutokfozok.blog.hu/api/trackback/id/tr76217955

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása