HTML

Sütök-főzök

Kezdő háziasszonykodás a konyhában

Friss topikok

Linkblog

2007.12.27. 21:44 Hagyma

Majonézes krumplisaláta

Ez nálunk afféle ünnepi köret, pl. karácsonykor a sült vagy rántott húshoz Anyu általában ezt készít. Idén először én is megpróbálkoztam vele, és bár nem lett olyan finom, mint az övé, a férjemnek ízlett :) Úgyhogy legközelebb már bátrabban állok neki.

4-6 személyre 1 kg (ugyanakkora/közepes méretűnél nem nagyobb szemű) főznivaló krumplit héjában felteszek főni hideg vízbe. Ha felforrt a víz, jól megsózom (kb. fél marok sóval). Nem szabad túl puhára főzni, mert akkor a darabolásnál szétesik. Én hústűvel szurkáltam közben.

Amíg fő a krumpli, legyalulok 2-3 nagyobb fej vöröshagymát uborkagyalun, és jól besózom. Hagyom a sóban állni negyed óráig, ettől összeesik.

Az öntetet nem külön tálban készítem, hanem a hagymára teszem egyből. Két evőkanál ecetet és két evőkanál kristálycukrot (ha 20%-os az ecet, még 1 ek. vizet is) a hagymára öntök. Egy nagy doboz (5 dl-es) tejföllel elkeverem, beleteszek 2,5 dl majonézt (a tejföl felének megfelelő mennyiséget, célszerű az üres tejfölöspoharat használni). Ha mindezt jól kikevertem, egy szép jénaiba öntöm.

A még viszonylag forró krumplit hideg vízbe teszem pár percre, hogy kézzel sziszegés nélkül le tudjam húzni a héját. A meghámozott krumplikat vékony, lehetőleg ugyanakkora karikákra vágom és egyesével a szószhoz adom. Ahogy egyet felkarikáztam, óvatosan elkeverem a szósszal. Akkor jó, ha szaftos, azaz a fehér öntet ellepi a krumplit.

Szólj hozzá!


A bejegyzés trackback címe:

https://sutokfozok.blog.hu/api/trackback/id/tr27276737

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása